Pandebrød med hytteost

Pandebrød med hytteost

De hér pandebrød med hytteost kan man godt blive lidt afhængig af 🙂 De smager super godt, og så mætter de også godt. Pandebrød med hytteost kan spises som brød til din frokost, eller som en nem snack, f.eks. inden din træning. Sidst men ikke mindst så er de så nemme at lave, at alle kan være med 😉

Jeg er blevet inspireret af disse brød af Wulff

Til 2 pandebrød skal du bruge:
  • 1 spsk. hytteost 4,5 %
  • 2 æg
  • 2 spsk. fuldkornsmel
  • salt
  • peber
  • paprika
  • olie

Du kan også vælge at lave dem med hytteost 1,5 %, så indeholder de lidt mindre fedt, men er stadig sunde, og fyldt med dejlige proteiner 😉

Fuldkornsmel, der vælger du den du bedst kan lide. Du kan vælge spelt, majs, grahamsmel. Bare det er fuldkorn, så du får nogle gode fibre som er godt både for din mæthed og din mave 😉

Bland hytteost med æggene, og tilsæt derefter mel og krydderierne. Rør godt rundt.

Find en pande frem og hæld en smule olie på, varm den op til middelvarme. Når panden er varm, tager du en ske, jeg bruger gerne en sauceske, og hæld én portion dej af gangen, til du har 2 eller 3 brød/pandekager på din pande. Bag dem til de er lysebrune på den ene side. Derefter vender du dem og bager dem færdige på den anden side.

Disse pandebrød kan spises bart som de er, eller som lækkert brød til en skøn salat, f.eks. den hér spidskålssalat eller en anden skøn salat efter dit valg. Du kan også vælge at spise dem med pålæg på, så bliver de endnu mere proteinrige, og mætter godt i den sunde livsstil.

Har du fået lyst til flere lækre opskrifter så tjek flere af mine opskrifter ud ved at trykke hér.

Som kostvejleder hjælper jeg hver dag mange med en sundere livsstil, og vægttab, måske kan jeg også hjælpe dig? Du kan læse mere om hvem jeg er og hvad jeg kan ved at klikke hér